Räknehändelser och pokémon

Räknehändelser och pokémon

Dagens barn är lustbarn – de måste minsann lära sig att allt inte är roligt…

Eller?

Har ni också hört den förr? Jag blir lika provocerad varje gång. Nä barn behöver inte stimuleras till lust hela tiden men tänk hur konstigt det blir om vi medvetet planerar undervisning som är ointressant och omotiverad? Tråkigt kommer de att ha ändå, var så säker. Så då kan vi med gott samvete planera lektioner som skapar engagemang och intresse..

Pokémon är ett stort intresse hos eleverna just nu. Därför gjorde jag några räknehändelser med just pokémon som huvudrollen. Just dessa är inriktade på tiotalsövergång. (Att rita pokémon var inte det lättaste men ha förståelse haha)

pro

IMG_3449

Häfte: material
Instruktion i fem steg: instruktion

Author

Kim Sjöberg

3 Comments

  1. Nor again is there anyone who loves or pursues or desires to obtain pain of itself, because it is pain, but because occasionally circumstances occur in which toil and pain can procure.

    1. No one rejects, dislikes, or avoids pleasure itself, because it is pleasure, but because those who do not know how to pursue pleasure rationally encounter consequences that are extremely painful. Nor again is there anyone who loves.

  2. But I must explain to you how all this mistaken idea of denouncing pleasure and praising pain was born and I will give you a complete account of the system, and expound the actual teachings of the great explorer of the truth, the master-builder of human happiness.

Leave a Reply