Nyårsraketen 2018

Nyårsraketen 2018

Nytt år, nya mål, ny kraft och nya möjligheter!

Nu är det dags att möta en ny termin och jag hoppas att ni känner att det finns kraft och glädje!
Även om vårterminen den är intensiv så vet vi att våren bjuder på ljus, värme och utveckling!

 

Här kommer en uppgift som kan passa bra första veckan. Den går naturligtvis att anpassa utifrån grupp och syfte. Börja med syftet och anpassa sedan uppgiften.

 

Min nyårsraket 2018
Nu är det ett nytt år. Ett år består av 12 månader. Det kan hända mycket på 12 månader. Vad önskar du ska hända under ditt 2018? Vad är dina förhoppningar och vad är dina mål?

img_0904  img_0900

Skrivppgift
Vilka tre mål eller händelser vill du uppfylla under 2018?

Skriv tre mål eller händelser på vars en pappersremsa. Ett mål eller en händelse kopplat till skolan, ett till hem/fritid och ett som du väljer själv.

Skriv därefter en text där du berättar mer om dina tre utvalda mål eller händelser.

Varför valde du dem?
Vad kommer de göra för skillnad i ditt liv?
Hur ska du göra för att det ska bli verklighet?
Behöver du hjälp av någon eller något?

img_0903

Syfte (anpassa)
– Skriva en text med stöd från orden på pappersremsorna.
– Skriva hela meningar med stor bokstav och punkt.
– Skriva på dator.
– I efterhand gå igenom din text och göra eventuella förtydligande.
– Kombinera text och bild.

img_0895
Bilduppgift
Rulla ett lite hårdare papper till ett rör (eller använd en toalettrulle).
Limma ihop röret.
Ta fram papper och rulla till en spetsig strut.
Sätt ihop röret och struten.
Snurra några piprensare runt ditt finger.
Sätt ihop pappersremsorna och piprensarna i röret.
Montera och presentera!

 

Lycka till och ha en fantastisk terminsstart!
/Kim

 

facebook-instagram-logo
Facebook och Instagram: oppetklassrum.se 

Author

Kim Sjöberg

3 Comments

  1. Nor again is there anyone who loves or pursues or desires to obtain pain of itself, because it is pain, but because occasionally circumstances occur in which toil and pain can procure.

    1. No one rejects, dislikes, or avoids pleasure itself, because it is pleasure, but because those who do not know how to pursue pleasure rationally encounter consequences that are extremely painful. Nor again is there anyone who loves.

  2. But I must explain to you how all this mistaken idea of denouncing pleasure and praising pain was born and I will give you a complete account of the system, and expound the actual teachings of the great explorer of the truth, the master-builder of human happiness.

Leave a Reply