Uppdrag blomstervas

Uppdrag blomstervas

Våren är en fantastisk årstid på så många sätt. Framförallt att se hur allt växer.
Låt oss skapa fantastiska blomstervaser och dessutom räkna samtidigt!

img_6758 img_6756

Här finns en ny version av ”uppdrag sommrlykta” som blivit en favorit. Denna version bygger på att eleverna ska skapa personliga vaser. Detta genom att räkna och köpa material för sina blomstermynt. Nyfiken även på sommarlyktan? Du hittar den här: https://www.oppetklassrum.se/lektioner/uppdrag-sommarlykta/

img_8878-300x225 img_8893-225x300

Låt oss leka affär!
Eleverna får vars 20 blomstermynt som de ska använda för att köpa material till sin vas. Jag byggde upp ett bord som en liten butik och satte upp små etiketter på materialet. Det fanns även en prislista där eleverna kunde ta del av materialets kostnad. Materialet kan variera vad ni har på skolan. Eleverna får ett häfte med instruktioner och blomstermynt att klippa ut.

ska%cc%88rmavbild-2019-03-24-kl-20-05-07 ska%cc%88rmavbild-2019-03-24-kl-20-06-01

Du kan ladda ner materialet här:
blomstervas

 

img_6759

Ni kan med fördel skapa egna blommor i papp och sätta i vaserna  – låt klassrummet blomstra!
Lycka till!

 

Vi finns på Facebook och Instagram: @oppetklassrum.se

fb-instagram

Author

Kim Sjöberg

3 Comments

  1. Nor again is there anyone who loves or pursues or desires to obtain pain of itself, because it is pain, but because occasionally circumstances occur in which toil and pain can procure.

    1. No one rejects, dislikes, or avoids pleasure itself, because it is pleasure, but because those who do not know how to pursue pleasure rationally encounter consequences that are extremely painful. Nor again is there anyone who loves.

  2. But I must explain to you how all this mistaken idea of denouncing pleasure and praising pain was born and I will give you a complete account of the system, and expound the actual teachings of the great explorer of the truth, the master-builder of human happiness.

Leave a Reply